Problemen met inchecken

Problemen met inchecken

Als je problemen ondervindt met inchecken of met de Cluber app, dan kan dat verschillende redenen hebben. Volg onderstaande 4 stappen om problemen te verhelpen.

Stap 1. Reset de Cluber app-gegevens.
Het resetten van de app helpt in veel gevallen. Kijk of het helpt als je onderstaande doet:
– Log uit en daarna opnieuw in op de Cluber app
– Sluit de Cluber app geforceerd af
– Start je telefoon opnieuw op
– Installeer de app opnieuw

Stap 2. Heeft je telefoon een goede internet verbinding (via 3G, 4G, of WiFi) en heeft de Cluber app toegang tot de data verbinding?*
In de bovenhoeken van het scherm moet je verbindingsstreepjes zien. Het kan zijn dat de dataverbinding uitstaat voor de Cluber app. Als deze niet aan staat dan kan je de melding ”Oeps, er is iets onverwachts gebeurd. Probeer het opnieuw!” krijgen.

Voor een iPhone pas je dit als volgt aan: Ga naar ‘instellingen‘ -> ‘mobiel netwerk‘ -> scroll naar de Cluber app en zorg dat de optie ‘gebruik mobiele data voor‘ aanstaat. Voor een Android telefoon volg je vergelijkbare stappen.

Stap 3. Staat GPS aan voor de Cluber app?
Je GPS-locatie is noodzakelijk om gebruik te kunnen maken van de Cluber app. Indien je dit hebt uitgezet, werken sommige functies van de app niet.

Als er geen verbinding gemaakt wordt met een satelliet kan dit het gevolg zijn van interferentie van bijvoorbeeld metalen voorwerpen of hoge gebouwen om je heen, van je smartphone-cover of van je GPS-hardware die niet goed werkt.

Tip: het kan helpen om buiten de locatie in te checken, zodat de GPS verbinding beter gemaakt kan worden.

Stap 4. Heb je de Cluber app op meerdere apparaten geïnstalleerd?
Je kunt de Cluber app maar op één apparaat tegelijkertijd gebruiken. Installeer de app dus op één apparaat en verwijder hem van alle andere apparaten. Het handigst is om de app op je telefoon te installeren, zodat je die kan meenemen om in te checken bij locaties. Op andere apparaten kun je inloggen in je account op onze (mobiele) website.

Als je een melding krijgt dat je 24 uur moet wachten voordat je de app kunt gebruiken, laat het ons dan weten, zodat wij deze handmatig kunnen verwijderen.

Is het probleem niet verholpen?
Mocht je hierna nog problemen ondervinden, dan kun je onderstaande vragen kopiëren en eventueel een screenshot meesturen. Op basis van je feedback kunnen wij je verder helpen en de app continu blijven verbeteren.

– Wat gaat er mis? Welke stappen heb je gevolgd binnen de app?:
– Melding van de app (indien van toepassing):

Tip: als het inchecken niet lukt, neem dan contact met ons op, zodat we je (indien je een bewijs van aanwezigheid hebt) handmatig kunnen inchecken.

Heeft u meer vragen? Aanvraag indienen